söndag 21 oktober 2012

Snart flyttar vi

Nu är det inte långt kvar, på fredag går flyttlasset! Som jag längtar..
Just nu sitter jag och funderar på färgval till väggarna i gillestugan. Den nuvarnade färgen vinröd så jag vill hinna måla om där innan möblerna kommer på plats.
Har både läst och fått rådet otaliga gånger att "vänta tills ni bott in er då kommer ni att känna hur ni vill ha det, så att ni inte gör något förhastat".

Men vinrött, nej jag står inte ut. Dessutom är större delen av gillestugans väggar panelklädda så det är bara två vägger som behöver målas om, så det ska jag göra, basta!

Färgvalet är jag ganska säker på, det handlar mest om nyansskillnader. Det är nog klokt att inte välja en för mörk nyans då det nog kan bli ganska mörkt i en gillestuga (vilket jag skulle veta mer säkert om jag flyttat in och känt efter, jag vet...). Sedan har vi ju karlns åsikt att ta hänsyn till, men han ska nog ge med sig.

Jag vill ha en matt ganska ljus lilagrå färg. De jag funderar mellan är Alcros "silke" eller Beckers "akleja", "tyll", "ljuv" eller kanske Nordsjös "calm concrete".
Ja, jag får nog kila iväg till färghandeln och kolla på deras färgkartor. Ibland är det lättare när man kan kan pilla och känna och vara där istället för att titta på skärmen.

Kuddarna och gardinerna jag sydde går i bland annat lila toner så jag tror att det kommer att bli bra, vi får väl se. Det är ju som sagt inte långt kvar. Ska försöka lägga upp en bilder bara jag lär mig hur man gör ;)

God kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar